On my own again - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu On my own again - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

On my own again

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 November 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

De laatste dagen bij Nick en Joy waren heel erg leuk. Joy is een super lieve en goede gastvrouw. Ze heeft me allerlei Nieuw-Zeelandse gerechten laten proeven en ze heeft zelfs een Nederlandse stamppot voor me gemaakt. Ook heeft ze me zondag het echte Christchurch laten zien. Ze nam me mee naar New Brighton, dat is het strand en naar haar oude woonwijk Lyttelton. Een schattig plaatsje waar toevallig een BMX-westrijd bezig was dus dat was wel cool.

Afgelopen vrijdag ben ik naar Akaroa geweest, een klein kustplaatsje met een prachtige baai. Zaterdag ging ik met Nick mee naar zijn autoracewedstrijd en ik mocht met de testronde meeracen. Jammer genoeg mocht ik tijdens de echte race niet meer mee want er was iets stuk aan de auto.

Maandagochtend dan toch echt weer verder. Aan de ene kant jammer want het was hartstikke gezellig, maar toch ook wel weer leuk. Ik ben 1 dagje gestopt in Oamaru waar ik 's avonds dwergpinguïns heb gezien. Er was een tribune waar je de pinguins aan land kon zien komen. Bij de telling bleken het 207 pinguins te zijn! Super schattig!

Nu ben ik in Dunedin aangekomen in het Central backpackers hostel. Eigenlijk was het plan gistermiddag de stad een beetje te verkennen, maar ik raakte aan de praat met de receptionist (die maar bleef praten) dus dat is er niet echt van gekomen. Gelukkig was het wel gezellig.

• 25 November 2014 - 22:39

Mama:

Hoi Lisa, je hebt de blue pinguins aan land zien komen. Grappig hè, zo'n hele kolonie tegelijk. Je hebt al eerder op die tribune gezeten. Mocht je nog steeds geen foto's maken? Was toen verboden. In Dunedin heb je de yellow eyed pinguins. Die kun je bekijken vanuit die met bladeren bedekte tunnels. Veel plezier. Het stadje hebben we toen nauwelijks bekeken. Ben benieuwd hoe het daar verder is. Groetjes Mama