Glaciers and Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Glaciers and Hokitika - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Glaciers and Hokitika

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Aan de west kust is het lang niet zulk mooi weer als in Wanaka en Queenstown. Dat komt gelukkig wel weer goed als ik naar het oosten ga. Fox glacier township was echt heel klein. Er was zelfs geen supermarkt. Gekukkig had ik al boodschappen voor het avondeten gekocht in Wanaka. Ikwas er maar 1 dag dus heb alleen een wandeling (van 4 uur) naar de gletsjer gemaakt. In Franz Josef had ik wat langer de tijd. Ongeveer twee en een halve dag. Ik heb verschillende wandelingen gemaakt, naar ondergrondse tunnels, glowworms en natuurlijk naar de gletsjer! De laatste dag in Franz Josef heb ik een 3 uur durende paardrijtocht gedaan. Echt heel gaaf! We hebben door rivieren en het regenwoud gereden en daarna hebben we keihard over de velden geracet. Dit kon omdat ik de enige was samen met de gids. Ik heb in Franz Josef hele leuke mensen ontmoet, twee Duitse jongens waar ik 's avonds films mee heb gekeken en een spel heb gespeeld .

Nu zit ik in Hokitika. Gisteren een beetje door het stadje gelopen en ik kon het niet laten nog een paar souvenirtjes te kopen. 's Middags naar de Gorge geweest samen met een Australisch stel (zij hadden namelijk een auto en ik niet). De gorge is een meer van smeltwater van de gletsjer en het hoort felblauw te zijn. Jammer was alleen dat het door de vele regen van gisterochtend er uitzag als bruine modder... maar er waren mooie watervallen dus niet voor niets geweest. Vandaag krijg iken rondleiding in de werkplaats waar ze sieraden maken van Jade dus ik ben benieuwd.

  • 16 Januari 2015 - 21:56

    Miriam:

    Weer superleuk allemaal. Leuk dat gezellige mensen ontmoet om samen wat mee te doen. Die paardrijtocht is echt kicken. Dat is het echte werk. Geniet nog lekker verder. X mama

  • 16 Januari 2015 - 23:23

    Sandra:

    Wat een spannende avonturen weer!! Vooral het paardrijden spreekt me erg aan :-) Maar je legt ook een aardig aantal kilometers te voet af, zo te lezen. Je moet wel van wandelen houden!
    Zou dus wel wat voor mij zijn, daar in Nieuw Zeeland.

    Wij hebben deze week gewerkt, gekookt, gesport, gewerkt, honden uitgelaten, boodschappen gedaan, gewerkt, honden uitgelaten in de regen, gewerkt, een mogelijke middelbare school voor Wessel bezocht, op Marktplaats gezocht naar de 2e hand Xbox :-( voorbereidingen getroffen voor het vieren van Seline haar verjaardag, enz. enz. Met andere woorden, ik denk dat ik ook toe ben aan een reisje naar Nieuw Zeeland.

    Veel plezier daar, hoe was de rondleiding Sieraden maken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 97534

Voorgaande reizen:

06 April 2019 - 22 April 2019

Rusland

06 Februari 2019 - 11 Februari 2019

City trip Madrid

17 Juli 2018 - 31 Juli 2018

De Dominicaanse Republiek

10 Februari 2018 - 15 Februari 2018

Fes in Marokko

31 Oktober 2017 - 05 November 2017

Visiting Henriette in Glasgow

21 September 2017 - 26 September 2017

Barcelona

03 April 2017 - 13 April 2017

Visiting friends

19 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Peru!

11 September 2015 - 22 Oktober 2015

Roemenië

02 Oktober 2014 - 06 Juni 2015

Down under & ZO Azië

Landen bezocht: