Myanmar and back in New-Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Myanmar and back in New-Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Myanmar and back in New-Zealand

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Bij het Inle meer was het echt hartstikke leuk. De eerste dag hebben we een boottocht over het mer gemaakt. We hebben vanalles gezien: sigaren maken, sieraden maken, houtsnijden en we hebben de beenroeiers gezien op het meer. Er was een jongetje op de boot met ons mee die als volleerd schipper meehielp met de boot aanleggen en van de kant duwen. Schattig! De tweede dag hebben we een fietstocht gemaakt. Pijnlijke billen daarna maar wel heel leuk! Onderweg zagen we veel plattelandsvelden en natuurlijk ossenkarren. We hebben een klein dorpje bezocht en daarna met de fiets op de boot naar de andere kant van het meer en vanaf daar terug gefietst. Ook hebben we bij het Inle meer een traditionele puppetshow gezien. Heel leuk!

Na het Inle meer zijn we terug gegaan naar Yangon, de laatste stop alweer! We zijn 's middags naar het park gegaan en over een houten brug om het meer gelopen. 's Avonds zijn we naar een dinnershow gegaan in het Karaweik palace. Dat is een drijvend paleis in het park. De dinnershow bestond vooral uit traditionele dans. Onze laatste dag rustig aan gedaan, weer naar het park gegaan. 's Avonds zijn we bij de Vista rooftop bar gaan eten waar we al eerder waren geweest. Vanaf hier kan je de verlichte Swedagon pagoda zien.

Na een lange vlucht weer in Nieuw-Zeeland aangekomen en opgehaald van het vliegveld door Pep, de eigenaresse van de paardenboerderij waar ik de komende week zou gaan werken. Vanochtend was heel leuk, paarden verzorgd en gezellig met Pep gewerkt. Haar man bleek alleen iets minder leuk te zijn, want hij was tegen iedereen aan het schreeuwen dat ze het niet goed deden. Toen hij tegen mij begon te schreeuwen heb ik hem verteld dat ik dat niet van hem pik en toen moest ik mijn spullen pakken. Joy heeft me daar opgehaald en nu ben ik gezellig bij hen. Allemaal toch nog goed gekomen!

  • 05 Maart 2015 - 11:01

    Cella :

    Mooi avontuur nog in Myanmar, bijzonder hoor.
    Leuk die job op de paardenboerderij... gelijk heb je.. als iemand alleen door schreeuwen kan communiceren dan zou ik ook afhaken, ik ben daar ook zwaar allergisch voor.. leuk ook voor zijn vrouw :-(...
    Gelukkig heb je weer een gezellige plek bij Joy en d'r man. Succes met het vinden van een andere leuke job!
    X Cella

  • 05 Maart 2015 - 14:26

    Miriam:

    Kind van je moeder. Als ze tegen mij gaan schreeuwen pak ik ook mijn biezen. Zo ga je niet met mensen om.

    xx mama

  • 05 Maart 2015 - 20:15

    Sandra:

    Wat een avontuur weer!! Haha, dat lijkt dan zo leuk hè, werken op een paardenboerderij, maar er hoeft maar één mafkees te zijn en het is alweer verprutst. Jammer hoor, leek zo leuk.
    Gelukkig gaat het jou vast wel weer lukken om iets anders te vinden. Leuk om te lezen wat je allemaal weer hebt gedaan. Hier loopt iedereen weer in het gareel, school, werk, studie. Maar de wintersport was heerlijk, goede sneeuw, klein zonnetje en een gezellig Oostenrijk. We zijn maar weer gaan sparen voor de volgende keer. :-)

    groetjes,
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 97537

Voorgaande reizen:

06 April 2019 - 22 April 2019

Rusland

06 Februari 2019 - 11 Februari 2019

City trip Madrid

17 Juli 2018 - 31 Juli 2018

De Dominicaanse Republiek

10 Februari 2018 - 15 Februari 2018

Fes in Marokko

31 Oktober 2017 - 05 November 2017

Visiting Henriette in Glasgow

21 September 2017 - 26 September 2017

Barcelona

03 April 2017 - 13 April 2017

Visiting friends

19 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Peru!

11 September 2015 - 22 Oktober 2015

Roemenië

02 Oktober 2014 - 06 Juni 2015

Down under & ZO Azië

Landen bezocht: