Welcome to Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lisa - WaarBenJij.nu Welcome to Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lisa - WaarBenJij.nu

Welcome to Lima

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 Juli 2016 | Peru, Lima

Sebastian haalde mij op van het vliegveld en tot zaterdag zal ik bij hem verblijven. De eerste avond hebben Sebastians ouders en hij mij mee uit eten genomen bij de Chifa 'of hoe je het ook spelt'. Dit is een Chinees/Peruaans restaurant. Echt heerlijk gegeten.

Mijn eerste echte dag in Peru was relaxt. Lekker uitgeslapen en daarna geluncht bij een echt Peruaans restaurant waar ik allerlei gerechtjes heb geprobeerd, waaronder Cerbiche, een traditioneel gerecht van rauwe vis en een sausje van citroen. Echt top! 's Middags bij het winkelcentrum geweest met uitzicht over het strand. Wel jammer dat ik erachter ben dat de grote merken hier allemaal duurder zijn dan in Nederland.

Het is wel een grappig om te zien dat honden hier allemaal jasjes aanhebben, want het is tenslotte winter met een minimim temperatuur van 16 graden!

Het is nu ondertussen zaterdag en eindelijk wat toeristische dingen gedaan. Ik ben bij park Kennedy geweest. In dit park lopen zo'n 100 katten rond, echt insane! De overheid heeft ze hier gebracht tegen rattenbestrijding. De katten worden nu elke dag netjes gevoerd door de overheid. Het is echt waar, katten trekken oude mensen aan. In het park zaten allemaal oude katknuffelaars.

Na het park ben ik naar een Inca marktje geweest en natuurlijk niet zonder geld uit te geven! Een hele lekkere warme trui gekocht van baby alpaca wol.

• 24 Juli 2016 - 19:34

Irma Dijkstra :

Lieve Lisa,

Zo te lezen maak je weer een geweldige reis, ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen en volg je op de voet