Fes, Chefchouen & Meknes - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Lisa - WaarBenJij.nu Fes, Chefchouen & Meknes - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Lisa - WaarBenJij.nu

Fes, Chefchouen & Meknes

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Februari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Een paar dagen er tussenuit, even weg na de examens. Marokko deze keer. Voor ons alletwee de eerste keer in Afrika. We hebben een super leuke Riad (Raouia) met Fatima als de liefste gastvrouw die we ons hadden kunnen wensen. Ze heeft ons met alles geholpen en ze maakte elke dag een ander heerlijk ontbijt.

We begonnen met een tour door de Medina met twee meiden van het hotel. Echt een gekkenhuis met al die steegjes, eetkraampjes, ezels, katten en winkeltjes. Gelukkig hadden we een gids die ons door de chaos kon leiden. Verdwalen was anders gegarandeerd.

De tweede dag zijn we zelf de stad gaan verkennen. We hebben super lekkere Tajine gegeten en verder Fes Jdid ontdekt. Ons favoriete plekje in Fes. Hier zijn de mensen super vriendelijk en niet zo gericht op ons als toeristen. Jdid heeft een super mooi park (jnan sbil) waar we dan ook veel tijd in het zonnetje hebben doorgebracht.

De 3e dag zijn we naar Chefchouen gegaan met de taxi. Otman, onze taxichauffeur, was super aardig. Het verkeer is lang niet zo'n chaos als ik verwacht had. In vergelijking met Azie zijn ze echt een engeltje hier.
Chefchouen is de blauwe stad. Volledig blauw geverfd door de joden in de 14e eeuw. Het ligt tussen de bergen wat ook gelijk de naam verklaart. Chef = zie en chaouen = hoorns die de bergen symboliseren. Een heel schattig dorpje met hele lieve mensen.

Ook zijn we een dagje richting Meknes geweest. We begonnen bij Volubilis. Dit zijn ruines van een oude Romaanse stad. Vervolgens zijn we via Moulay Idriss naar Meknes gegaan. Het grote plein is een soort theater van allerlei straatartiesten. Van een slangenbezweerder tot een struisvogel tot muziek. Verder was er weer een markt die zo druk was dat je geregeld in een soort file tussen de mensen stond. Wel heel leuk om een keer mee te maken.

Vandaag hebben we een rustig dagje gehad. Nog heerlijk in het park in de zon gezeten en couscous gegeten. We hebben een super leuke tijd gehad, Fes is zeker een aanrader!