Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisa - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisa - WaarBenJij.nu

Madrid

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Februari 2019 | Spanje, Madrid

Hablo español mucho mejor ahora! Dit was echt een toptrip om mijn Spaans te oefenen. De eerste avond zijn Henriëtte en ik goed begonnen met paella en sangría. Onze eerste echte dag was echt een topper. We hebben heel het westelijk deel van de stad afgelopen, de Almuneda-kathedraal bezocht en nog heerlijk in het zonnetje gezeten in het park. Om onze voeten een beetje rust te geven zijn we thuis gaan koken en hebben we rustig gegeten. Onze dag kon niet meer stuk toen we bij een salsabar 'La negra tomasa' de hele avond hebben gedanst en vervolgens zijn we nog naar een andere bar om de hoek gegaan om verder te dansen. Hier hebben we een hele gezellige Spaanse vriendengroep ontmoet (vandaar dat ik nu zo'n ster ben in Spaans).

De tweede dag hebben we de andere kant van de stad bezocht met 'parque del buen retiro' waar we de hele middag in de zon hebben gezeten. Ze hebben hier echt een prachtig paleisachtig gebouw midden in het park dat volledig van glas is gemaakt. We hebben verder wat gewandeld, maar verder een rustige dag gehad, want we waren nogal moe van afgelopen nacht.

Zaterdag zijn we onze ochtend weer begonnen bij onze 'stam'bakkerij America vlakbij ons Airbnb. Ze hebben hier de lekkerste empanadas dus we zijn hier wel 3x gaan ontbijten. Het was iets minder warm vandaag dus we hebben museo thyssen-bornemisza bezocht en zijn naar het station gelopen om de botanische tuin te bewonderen die in het station is. 's Avonds zijn we weer uitgegaan met Javi (van de spaanse vriendengroep), zijn broer David en Pablo naar 'the host', een andere bar met salsa en bachata. De muziek is echt geweldig in de clubs in Spanje en het is zo leuk dat iedereen danst.

Zondag weer rustig uitgeslapen en 's middags nog best veel gewandeld, want Marc bleek van Barca over te zijn in Madrid dus ik kon mijn oude roomate toch nog zien!! Echt super leuk. Hij heeft me laten zien waar hij gewoond heeft in Madrid en we zijn echt naar de beste bar ooit gegaan 'Platea'. Dit is een groentewinkel die uitloopt in een super fancy bar, een goede verassing, want als je buiten staat lijkt het alleen een groentenwinkel.
's Avonds karaoke!!! en toch nog wat bachata op onze laatste avond. Maandag zijn we overdag nog even lekker in de zon gaan zitten in het park en weer op weg naar het vliegveld. Echt geweldige dagen gehad, super gezellig met Henriette <3