Werken in the Shortbread cottage - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Werken in the Shortbread cottage - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Werken in the Shortbread cottage

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Ondertussen zit mijn derde werkweek in de Shortbread cottage er al bijna op. Onze shortbread 'familie' is vanaf zondag niet meer zoals het was, want 2 van ons gaan verder reizen. We hebben het de afgelopen weken heel gezellig gehad. Ik heb een lasagna avond georganiseerd voor heel het hostel en een Nederlandse avond met hutspot. Iedereen vond de Nederlandse hutspot super lekker! Dus dat was een groot success! Verder heb ik ook boterkoek voor ze gebakken en ook dat was een success.

Verder spreek ik gezellig af met Claire, iemand die hier in Nelson woont. We hebben vorige week opgetreden in een café in de stad. In de weekenden ga ik altijd naar de markt, want ze hebben een Nederlandse kraam waar ze oliebollen verkopen! Op zondag is er een tweedehandsmarktje die ook altijd super leuk is.

Gisteren was een van de meiden hier jarig dus we hebben haar 's ochtends verrast met cadeautjes en 's avonds zijn we uit eten gegaan bij een vegetarisch restaurant. We hebben ook een barista cursus gedaan. Dat was wel heel gaaf, want we kregen les van de nummer 1 barista in de wereld in 2003. Ze is nu jurylid is bij de wereldkampioenschappen. Ik wist niet eens dat er wereldkampioenschappen waren voor koffie maken, maar ze maakt echt hele mooie en (blijkbaar) lekkere koffies al drink ik zelf nog steeds geen koffie.

• 17 Mei 2015 - 19:36

Miriam:

Hoi schat, dat klinkt allemaal weer heel gezellig. Leuk om te lezen dat je zo lekker aan het koken ben. Zullen ze wel blij mee zijn denk ik.
    Geniet nog lekker verder. Dikke kus, mama