Dunedin & Stewart Island - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Dunedin & Stewart Island - Reisverslag uit Stewart Island/Raikura, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Dunedin & Stewart Island

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 December 2014 | Nieuw Zeeland, Stewart Island/Raikura

Dunedin was hartstikke leuk! Echt hele lieve mensen ontmoet. De eerste daf ben ik samen met een paar mensen van het hostel de Cadburry chocoladefabriek geweest. Leuk om te zien en ook nog eens heel veel chocola gekregen tijdens de rondleiding. 's Middags heb ik een tour gedaan door Dunedin en the peninsula. De tourguide was de vader van de hosteleigenaar en hij praatte net zo veel! Albatrossen gezien en aan het eindvan de dag naar het pinguïn sanctuary gegaan. Heel tof! Veel pinguïns gezien. Normaal zijn ze bang voor mensen maar we hadden geluk want eentje liep naar ons toe! Op ongeveer 2 meter afstand stopte hij. Verder heb ik de stijlste straat van de wereld beklommen. 's Avonds was het heel gezellig in het hostel. Er was een gitaar dus we konden muziek maken.

Nu ben ik op Stewart Island. De eerste dag hier met een ferry naar een ander klein eilandje gegaan: Ulva island. Heel veel vogels gezien en het heeft hele mooie natuur! Het hostel hier is ook heel gezellig. Gister heb ik de manager geholpen met de kerstversiering ophangen en daarna gingen we naar Maori Bay. Vandaag schijnt de zon en heb ik eigenlijk niet veel gedaan behalve in de zon een boek lezen. Wel gek nadat je net de kerstversiering hebt opgehangen!

• 02 December 2014 - 12:22

Cella:

Klinkt weer erg leuk en gezellig Lisa! Straks Kerst vieren in je zomerkleding.. .het blijft wennen. Geniet nog op het Zuider-eiland. X

• 02 December 2014 - 13:16

Sandra:

Hoi Lisa, zeker gek hoor, Kerst vieren in je korte broek!! Zo te lezen heb je het nog erg naar je zin en maak je leuke dingen mee en ontmoet je gezellige mensen.
    Misschien wil je straks niet meer terug naar het koude Kikkerland en de norse Hollanders!! ;-)

• 03 December 2014 - 16:05

Miriam:

Heerlijk. Kerst in de zon. Hier nog Sinterklaas. Ik ga op tijd weg, want hier wordt het echt koud. Brrrr...xx mama