Yangon, Mandalay & Bagan - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Lisa - WaarBenJij.nu Yangon, Mandalay & Bagan - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Lisa - WaarBenJij.nu

Yangon, Mandalay & Bagan

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 Februari 2015 | Myanmar, Inle

De eerste dagen in Yangon waren hartstikke leuk. De eerste avond was er meteen een grote markt in de straat van het hotel. De eerste dag zijn we naar eerst naar een pagoda (tempel) geweest en daarna naar een andere markt. Daar heb ik longyi gekocht. Dit is een traditionele rok die door iedereen in Myanmar (zowel mannen als vrouwen) wordt gedragen. 's Avonds zijn we naar de vista rooftop bar geweest waar we in het donker uitzicht hadden over de Swedagon pagoda, de grootste pagoda van Yangon. De laatste dag hier hebben we deze pagoda bekeken en zijn we naar een klein dorpje geweest waar we rijst hebben gedoneerd voor de arme plaatselijke bevolking en we zijn naar een school voor weeskinderen geweest. Deze wordt geleid door monniken.

Hierna zijn we naar Mandalay gevlogen waar we in het Yoe Yoe Lay guesthouse verbleven. De eigenaresse was heel vriendelijk en zo lief! We hebben verschillende pagoda's bezocht en zijn ook hier naar de lokale markt geweest. Ik had mijn longyi aan en heeel veel mensen kwamen naar me toe om te vertellen dat het 'beautiful' is. Ook willen er veel mensen met me op de foto omdat ze nog niet gewend zijn aan toeristen. Toen we de U-bein bridge over liepen was er zelfs een Birmees meisje dat mijn hand pakte en bijna de rest van de weg mee liep. Ze liet haar broertje foto's en filmpjes van ons maken. Heel grappig om mee te maken.

We zijn met de 'speed'boot naar Bagan gegaan. We hebben er in totaal bijna 13 uur over gedaan dus zo snel ging het niet. Was wel een leuke en vooral relaxte dag op het water.

In Bagan hebben we 2 dagen met een e-bike langs alle tempels gecrosst. Het waren vooral hele oude tempels, vaak een soort ruïnes. Ook hebben we veel souvernirs gekocht! We zijn ook naar een dorpje gegaan waar alles er ongeveer uit zag als het archeon. Pinda's werden gemalen door middel van een os voor pindaolie. Ook zagen we veel ossenkarren en paard en wagens. Gisteren zijn we door een meisje van de lacquerware winkel rondgeleid in haar dorpje waar haar hele familie lacquerwareproducten maakt. Heel erg leuk om te zien.

Vandaag zijn we naar het Inle meer gevlogen en tot nu toe is dat een erg leuk plaatsje. Het wordt vast leuk hier!

• 26 Februari 2015 - 20:53

Petra:

Hoi Lisa, klinkt erg leuk allemaal. Wel bijzonder dat ze niet zo gewend zijn aan toeristen. En zeker wel gezellig zo samen met Martin. Geniet nog even samen en goede reis straks weer terug naar Nieuw Zeeland. groetjes Petra

• 27 Februari 2015 - 08:40

Mama:

Klinkt echt geweldig leuk. Weer heel anders dan NZ. Geniet nog volop en dan weer op naar NZ. Xxx mama

• 02 Maart 2015 - 12:36

Cella:

Volgens mij is het daar zeer bijzonder en mooi, het is vast super geweest om dat samen te doen. Goede reis straks weer naar NZ en ook daar maar weer genieten. X

• 04 Maart 2015 - 20:28

Mardy Balt:

Hebben jullie toevallig backpacker Pim Balt ontmoet? We horen het heel graag! Dankjewel.

• 05 Maart 2015 - 23:04

Lisa :

Nee sorry ik heb geen Pim ontmoet.