Back in Auckland with the family! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu Back in Auckland with the family! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisa - WaarBenJij.nu

Back in Auckland with the family!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

De afgelopen week met mam was hartstikke leuk. De eerste twee dagen in Whangarei waren een regenachtig, maar gelukkig werd het prachtig weer toen we naar Paihia gingen. De eerste dag in Paihia hebben we de hole in the rock boattour gedaan. Heel erg gaaf want op de weg naar de rotsen zagen we een grote groep dolfijnen die om de boot heen zwommen en uit het water sprongen. Heel leuk! Op de terugweg zijn we bij Russel gestopt, dat is een schattig klein dorpje op een eiland vlakbij Paihia. Na daar wat rondgelopen te hebben, gingen we weer met de ferry terug naar Paihia. Daar sliepen we in een cabin aan het water op het Waitangi holidaypark. Het park lag midden in een Maori buurt dus dat was ook wel leuk. De tweede dag in Paihia zijn we naar Cape Reinga geweest. Dat was een tour die je naar het Noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland brengt en over 90-mile beach terug rijdt. We gingen sandboarden in de zandduinen en hebben onze eigen mosselen geraapt.

De dag erna zijn we terug naar Whangarei gegaan om een huurautootje op te halen. Vanaf daar zijn we naar Waipu gegaan, een klein plaatsje iets onder Whangarei. We sliepen in een klein schattig hostel. Daar hadden we een Duits meisje ontmoet waarmee we naar de Waipu caves gingen. Verder niet heel bijzonder, maar we hebben er lekker gewandeld. De dag erna zijn we naar een alpacafarm geweest en daarna naar Waipu cove (het strand). Daar sliepen we op een camping aan het strand, maar ik kan niet bepaald zeggen dat de accomodatie zelf mooi was. Ook zijn we naar wat kleine dorpjes eromheen gegaan.
Eergister zijn we eerst naar Sheepworld gegaan, waar we een sheepsheering show hebben gezien en een hondenshow. Hartstikke leuk! Daarna zijn we richting orewa gegaan waar we overnacht hebben.
Gisteren richting Auckland gegaan en in Devonport (een wijk in Auckland) de middag doorgebracht. We hebben de auto weer ingeleverd en zijn nu weer terug bij Marion en Gary. Vandaag eerste kerstdag dus zo met de hele familie aan het kerstdiner en er een leuke avond van maken!

• 26 December 2014 - 19:05

Sandra:

Aan de reacties te zien is iedereen Kerstmis aan het vieren :-) Veel plezier nog Lisa, wat was er zo bijzonder aan de hondenshow? (ben ik wel benieuwd naar....)